"Ideaal: één telefoonnummer, één factuur"
Bas Verhoek, Dakraamexpert.nl
Hoe verander je een donkere zolder in een ruime en lichte kamer? De oplossingen hiervoor hijst BKV in heel Nederland naar grote hoogte. Een gewone dakkapel of, steeds vaker, de unieke BASkapel van Dakraamexpert uit Barneveld.
Al sinds 2002 plaatst Dakraamexpert Velux dakramen. Bas Verhoek – samen met Peter Brand eigenaar – is daar inmiddels in gespe-cialiseerd en werkt nauw samen met de bekende fabrikant. “Twee jaar na de start gingen we ook dakkapellen plaatsen. Vanaf die tijd werken we samen met BKV. We zijn met zes man geen groot bedrijf, maar we plaatsen dakkapellen in heel Nederland. Van de kop van Groningen tot aan België”, vertelt Verhoek.
Vergunningsvrije BASkapel
De ontwikkeling van de BASkapel, vernoemd naar het brein erachter, was een goede zet enkele jaren terug. De BASkapel mag in tegenstelling tot gewone dakkapellen namelijk vergunningsvrij worden aangebracht. “Eigenlijk is het een mix van een dakraam en een dakkapel”, zegt Verhoek. “De ramen staan onder een schuine hoek, terwijl het dak van de BASkapel gewoon vlak is. Ik heb dat bedacht nadat in 2010 de wetgeving veranderde en dakramen maximaal 60 centimeter mochten uitsteken. De Baskapel valt precies binnen de normen”, aldus de ondernemer.
Betrouwbare partij
De dakkapellen worden vervaardigd in de werkplaats van de Dakraamexpert. De plaatsing neemt slechts één dag in beslag. 's Morgens begint de Dakraamexpert met het zagen van een gat in het dak en het aanpassen van de dakconstructie. Rond 11.00 uur kan de BASkapel erop. “De kraan van BKV moet dan klaarstaan, anders kunnen we niet verder. Na tien jaar weten we dat BKV hier heel betrouwbaar in is. Het kan er hooguit een kwartiertje aan mankeren. Dat vind ik knap. Wij hebben voor het hijsen van de dakkapel de kraan hooguit anderhalf uur nodig. En ook nog midden op de dag, op locaties in heel Nederland. We zijn een kleine klant voor BKV, en toch staan ze altijd op de gewenste tijd voor ons klaar. Dat vind ik super. Waar en wanneer we ook een kraan nodig hebben, we bellen BKV. Ideaal: één telefoonnummer en één factuur.”
Omgang met klanten
De medewerkers van Dakraamexpert en de machinisten van BKV kennen elkaar inmiddels goed. Moet er een dakkapel óver het dak worden gehesen, buiten het zicht van de machinist, dan zijn instructies via de portofoon voldoende voor een feilloze plaating. “De machinisten verstaan hun vak. Ze zijn bovendien heel netjes in de omgang met onze klanten. Omdat wij altijd bij particulieren bezig zijn, is dat heel belangrijk.”